Formulär för återbetalning

När ett evenemang har ställts in och du som kund har mottagit ett mail om att du är berättigad en återbetalning så använder ni detta formulär för att fylla i det kontonummer som ni vill ha er återbetalning till. Det är viktigt att ni fyller i formuläret senast det datum som står angivet i det mail som vi har skickat ut till berörda kunder. Vid inställda evenemang återbetalas arrangörens ordinarie pris till dig som kund. Vid köp av biljetter i andra hand innebär det att priset som återbetalas kan skilja sig markant från det pris som ni som kund har betalat.

Det är viktigt att kunden är medveten om att vi nästan aldrig köper in biljetter till ordinarie pris direkt från arrangören, utan vi köper och säljer biljetter på en andrahandsmarknad och betalar därför nästan alltid mer än arrangörens ordinarie pris när vi köper in våra biljetter. Därtill har vi kostnader för leverans, kundservice, marknadsföring och transaktionskostnader för respektive order.

Vid inställda evenemang får vi endast tillbaka arrangörens ordinarie pris från våra leverantörer och privatpersoner. Det är även denna summa som återbetalas till er kunder vid inställda evenemang. Vidare vill vi även förtydliga att det är standard i branschen att endast arrangörens ordinarie pris återbetalas vid inställda evenemang. Detta gäller såväl vid första- som andrahandsköp.

Arrangörens ordinarie pris står ibland tryck på biljetten, ifall era biljetter inte har ett pris tryck på sig så kan ni alltid finna biljetternas ordinarie pris genom att följa länken https://evenemangsbiljetter.se/i/aterbetalning. Har ert evenemang ett prisintervall med olika priser så kan ni alltid kontakta oss på [email protected] för att få reda på arrangörens exakta urspungliga pris för era biljetter.